Specialisten in Erfrecht en Arbeidsrecht
+9,5 op Google Reviews
Deskundige begeleiding
Echt betrokken juristen
Meer dan 20 jaar ervaring

kantoorklachtenregeling Schipper en Lof Advocaten

Schipper en Lof advocaten

Keesomstraat 6B

1821 BS Alkmaar

Telefoon: +31 72 572 3537

E-mail: info@schipperenlof.nl

 

Kamer van Koophandel: 37143598

BTW-nummer: NL8176.19.641.B.01

 

  1. Artikel 1: Begripsbepalingen

    In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:

    klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet:

    klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;

    klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht.


    Artikel 2: Toepassingsbereik

    1. Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Schipper en Lof Advocaten en de cliënt.
    2. Iedere advocaat van Schipper en Lof Advocaten draagt zorg voor klachtafhandeling conform de kantoorklachtenregeling.

     

    Artikel 3: Doelstellingen

    Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:

    1. het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
    2. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
    3. behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;
    4. medewerkers te trainen in cliëntgericht reageren op klachten;
    5. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.


    Artikel 4: Informatie bij aanvang dienstverlening

    1. Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt. De advocaat wijst de cliënt voor het aangaan van de overeenkomst van opdracht erop dat het kantoor een kantoorklachtenregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
    2. Schipper en Lof Advocaten heeft via de algemene voorwaarden opgenomen bij welke onafhankelijke partij of instantie een klacht die na behandeling niet is opgelost kan worden voorgelegd ter verkrijging van een bindende uitspraak en heeft dit bij de opdrachtbevestiging kenbaar gemaakt.
    3. Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na behandeling niet zijn opgelost worden voorgelegd aan de geschillencommissie advocatuur/rechtbank.


    Artikel 5: Interne klachtprocedure

    1. Indien een cliënt het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid naar mr. M.J.P. Schipper, die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris.
    2. De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
    3. Degene over wie is geklaagd tracht samen met de cliënt tot een oplossing te komen al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.
    4. De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
    5. De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
    6. Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager, de klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.

     

    Artikel 6: Geschillencommissie Advocatuur

    1. Indien de behandeling van de klacht niet tot tevredenheid van de cliënt heeft geleid, kan de opdrachtgever een geschil met het kantoor voorleggen aan de Geschillencommissie Advocatuur (www.sgc.nl).
    2. De Geschillencommissie Advocatuur oordeelt over de kwaliteit van de uitvoering van de verstrekte opdracht en de daarmee samenhangende financiële afhandeling. De Geschillencommissie Advocatuur behandelt schadeclaims tot een maximum van € 10.000,-- ex BTW en geschillen over declaraties.

     

    Artikel 7: Geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling

    1. De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling
      geheimhouding in acht.
    2. De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.


    Artikel 8: Verantwoordelijkheden

    1. De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.
    2. Degene over wie is geklaagd houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over eventueel contact en een mogelijke oplossing.
    3. De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.
    4. De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.

     

    Artikel 9: Klachtregistratie

    1. De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
    2. Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.
    3. De klachtenfunctionaris brengt periodiek verslag uit over de afhandeling van de klachten en doet aanbevelingen ter voorkoming van nieuwe klachten, alsmede ter verbetering van procedures.
    4. Minimaal eenmaal per jaar worden de verslagen en de aanbevelingen op het kantoor besproken en ter besluitvorming voorgelegd.
    5. In geval van klachten over mr. Lof, mr. Groenveld en mr. Bond treedt mr. Schipper als klachtenfunctionaris op. In geval van klachten over mr. Schipper treedt mr. Lof als klachtenfunctionaris op. Daarnaast is ons kantoor aangesloten bij de Geschillencommissie Advocatuur.
Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.